.

• TalitaKoemi.gif
  • voedselbank.gif

You can do it !

DVG02In 2021 kwamen wij, via Ton en Wilma, in aanraking met Ben en Angelique. De laatste 2 mensen zijn sinds 2005 actief als vrijwilligers bij een groot project in Nongkhai Thailand.
Ben en Angelique besteden al hun tijd en zorg aan het verbeteren van de fysieke leefomstandigheden van lichamelijk en geestelijk gehandicapte kinderen. Door middel van specifieke aandacht voor het kind zelf hebben zij al heel wat bereikt. Ben is als assistent fysiotherapeut met ervaring in revalidatiegeneeskunde in Nederland, werkzaam in ziekenhuis Maastricht en gedurende zijn 6/7 maanden in Thailand maakt hij gebruik van zijn kennis om deze Thaise kinderen verder te helpen. Zijn team van collega’s uit Maastricht staat hem zonodig on-line bij. Angelique spreekt de Thaise taal goed, erg belangrijk bij het benaderen van de kids . Zij benaderd de kinderen met haar vrouwelijke intuïtie en geeft veel rust en aandacht. Natuurlijk is er ook ruimte voor sport en spel !
Ben en Angelique zijn bewust vrijwilligers met een eigen status, zij maken gebruik van de faciliteiten van de stichting Sarnelli, maar maken daar geen deel van uit. Vandaar dat Stichting de Vaan Goosen besloten heeft Ben en Angelique financieel te ondersteunen. Met Ton als adviseur en administrateur op de achtergrond hebben wij een bedrag ter beschikking gesteld om daarmee meer voor de kinderen te kunnen betekenen. In januari 2021 zijn we zelf komen kijken in Nongkhai en zijn zeer onder de indruk. Nongkhai ligt in een van de armste gebieden in Thailand, tegen de Mekong rivier, de natuurlijke grens met Laos. De Thaise regering bied nagenoeg geen steun voor deze kinderen, voor de ouders is het financieel niet haalbaar om hun kind de middelen te bieden voor een leefbaar leven. Wij zijn trots en vol respect dat onze stichting kan bijdragen aan You Can do It.

DVG01